سقز/ درگیری نیرو‌های رژیم با شهروندان و مغازەداران حامی زندانیان سیاسی کُرد

11715 (1)کوردستان میدیا: نیرو‌های رژیم با شهروندان و مغازەدارانی که به منظور حمایت از زندانیانی سیاسی کرد، زندان ارومیە مغازەهای خود را بسته بودند؛ درگیر شدند.
بە گزارش کردستان میدیا، روز دو‌شنبە مورخەی یکم دی‌ماه ١٣٩٣، همزمان با روز برگزاری اعتصاب سراسری برای حمایت و پشتیبانی از زندانیان سیاسی کُرد ارومیە، در شهر سقز نیروهای رژیم ایران به منظور پلمپ کردن برخی از مغازه‌ها بە بازار ” چوم ولی خان”حملە کردە و در نتیجە واکنش مغازەداران و شهرندان بدین اقدام نیروهای رژیم، درگیری بەوقوع پیوست.

بعد از واکنش شهروندان سقز، درگیری در میان شهروندان و نیروهای رژیم رخ دادە و نیروهای رژیم این مکان را ترک کردند.

در همین زمینە و در راستای شکستن اعتصاب سراسری حاکم بر سقز، رژیم ایران درصدد بود که از طریق سلفی‌های سقز، بستن مغازەها را حرام اعلام کردە و با این شیوە در تلاش بودند که شهروندان را برای بازگشایی مغازەهایشان ترغیب بکنند.

سلفی‌ها، شهروندانی کە مغازه‌های خود را بستەاند و همچنین کسانی کە مشوق این کار بودە‌اند را “کافر” قلمداد کردە بودند.

بر اساس این گزارش، رژیم ایران از این طریق نیز موفق به پایان اعتصاب سراسری و بازگشایی بازارها نشدە است.

یکی از ساکنین سقز طی گفتگویی با وب‌سایت کردستان میدیا، این اقدام را نشانگر ارتباط دوجانبە سلفی‌های سقز و ادارەی اطلاعات رژیم عنوان کرد.

پس از افزایش پشتیبانی و حمایت از زندانیان سیاسی کرد و اعلام روز دوشنبه به عنوان روز همبستگی با زندانیان سیاسی از سوی فعالین مدنی، رژیم ایران به شیوەهای گوناگون درتلاش جلوگیری از برگزاری اعتصاب سراسری در کردستان بود.

امروز نیز گزارشاتی مبنی بر پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه از سوی برخی از رسانەها منتشر شد، اما آژانس خبررسانی کردپا، اخبار پایان اعتصاب غدای زندانیان سیاسی کُرد را تکذیب کردە و اعلام کردە است که اعتصاب غذای زندانیان سیاسی همچنان ادامە دارد.