خبر پایان اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد در ارومیه تکذیب شد/ روز سی‌وچهارم اعتصاب

23785آژانس کُردپا: درپی انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر پایان اعتصاب ٣٣ روزه‌ی زندانیان سیاسی ارومیه، خانواده و وکیل این زندانیان کُرد این شایعه را تکذیب کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز سه‌شنبه، دوم دی‌ماه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و نیز برخی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در کُردستان و ایران اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای درباره پایان موفقیت‌آمیز اعتصاب زندانیان کردند.

وکیل و اعضای خانواده‌ی برخی از اعتصاب‌کنندگان زندان “دریا”ی ارومیه در واکنش به چنین اخبار و گزارشاتی آن را رد و ادامه اعتصاب زندانیان را تأیید کردند.

وکیل برخی از زندانیان سیاسی کُرد در ارومیه در گفتگو با خبرنگار کُردپا اظهار داشت: بنده با یکی از موکلانم صحبت کرده‌ام و آنها همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برند و پایان اعتصاب ٣٣ روزه‌ دروغی بیش نیست.
صالح نیکبخت در ادامه افزود: انتشار چنین اخبار کذبی توسط افرادی که نزدیک به جریان خاصی هستند، تنها به منظور انحراف افکار عمومی و تحریف مسائل صورت می‌گیرد.
وی از خونریزی معده چهار تن از زندانیان اعتصاب‌کننده خبر داد و تصریح کرد: دو زندانی کُرد به دلیل حاد شدن بیماری به بهداری زندان منتقل شده‌اند که تاکنون تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.
23787 (1)صالح نیکبخت: بنده با یکی از موکلانم صحبت کرده‌ام و آنها همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برند و پایان اعتصاب ٣٣ روزه‌ دروغی بیش نیست
به گفته‌ی این وکیل سرشناس، افرادی که گزارش و اطلاعیه‌ پایان اعتصاب غذای زندانیان را منتشر کرده‌اند، وانمود می‌کنند که آنها در حمایت و همبستگی با زندانیان اقدام می‌کنند اما اینگونه اقدامات از سوی جریان خاصی هدایت می‌شود.

نیکبخت از طریق آژانس خبررسانی کُردپا خطاب به مردم کُردستان و مقامات حکومتی اعلام کرد که مطالبات زندانیان ارومیه، مشروع و در چارچوب قانون می‌باشند و عمده‌ترین خواسته‌ی زندانیان اعتصابی در زندان مرکزی ارومیه، اجرای اصل تفکیک بی قید و شرط جرایم در زندان است.

همچنین دو تن از خانواده زندانیان سیاسی کُرد به خبرنگار کُردپا گفتند که اعتصاب زندانیان تا حصول نتیجه همچنان ادامه دارد.

عضو یکی از این خانواده‌ها بنابه دلایل امنیتی حاضر به انتشار هویتش نگردید اما به خبرنگار کُردپا گفت: بنده ساعاتی قبل با فرزندمان صحبت کردیم و همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد و حتی به دلیل ضعف جسمانی قادر به تکلم با خانواده نبود.

صالح نیکبخت از وکلای زندانیان سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه، گفت: سه تن از اعتصاب‌کنندگان در وضعیت وخیمی بسر می‌برند و خطر مرگ آنان را تهدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که متأسفانه مقامات زندان تاکنون هیچ‌کدام از مطالبات زندانیان را برآورده نکرده‌اند و پاسخ روشنی به وضعیت آنها نداده‌اند.

مقامات امنیتی در ارومیه و زندان دریا طی روزهای اخیر در کنار زندانیان اعتصابی حاضر شدند و خواستار پایان اعتصاب شدند که این درخواست تا عملی‌شدن کامل خواسته‌های زندانیان کُرد توسط اعتصاب‌کنندگان رد شده است.

تنظیم: آرام حاجی‌پور