عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت زهره سرو در زندان اوین

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت زهره سرو در زندان اوین
خبرگزاری هرانا – زهره سرو، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهره سرو زندانی سیاسی در زندان اوین از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا اطلاع داد: “هفته گذشته در پی اعزام خانم سرو به بیمارستان طالقانی و اخذ ام آر ای از وی مشخص شد که مشکلات پزشکی اعم از پارگی رباط صلیبی و مینیسک زانوی راست این زندانی به دلیل عدم رسیدگی درمانی مناسب در زمان مقتضی حادتر شده و نیاز فوری به انجام عمل جراحی دارد. طبق نظر پزشک زندان وی باید قبل از انجام عمل جراحی چندین مرحله تحت فیزیوتراپی قرار گیرد. با این حال، خانم سرور از هفته گذشته تاکنون با سنگ اندازی مسئولان زندان از ادامه روند درمان و شرکت در جلسات فیزیوتراپی زانو محروم مانده است.”
بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، با ممانعت شخص دادستان، این زندانی سیاسی از اعزام به مرخصی درمانی نیز محروم مانده است.

وی که از مشکلات جسمانی دیگری همچون وجود کیست در سینه نیز رنج میرد، پیش از این هم از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده بود.

مورخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، زهره سرو از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین بازگردانده شد.

خانم سرو اوایل مهرماه سال ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند الف-یک منتقل شد. وی اواسط آبان ماه با پایان مراحل بازجویی ابتدا به بند زنان زندان اوین و چندی بعد به زندان قرچک ورامین انتقال داده شد.

او سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۶ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را در کارنامه خود داشته است.

زهره سرو، فرزند غیضان، متولد ۱۳۶۵ است. خانم سرو پیش از دستگیری با عنوان “ماه فر” در فضای مجازی فعالیت داشت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۲۸