گشایش پرونده جدید علیه محمد ابوالحسنی در دادسرای قزوین

خبرگزاری هرانا – محمد ابوالحسنی، فعال مدنی که دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان چوبیندر قزوین سپری میکند، با گشایش پرونده‌ جدید در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد ابوالحسنی، فعال مدنی محبوس در زندان چوبیندر قزوین با گشایش پرونده جدیدی علیه خود مواجه شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی به هرانا گفت: “پرونده وی در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای قزوین در حال رسیدگی است. اتهام مطروحه علیه آقای ابوالحسنی در این پرونده اخلال در نظم عمومی زندان عنوان شده است.”
آقای ابوالحسنی در تاریخ بیست و دوم خردادماه، در پی اعتراض به شرایط نامناسب موجود، توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

محمد ابوالحسنی در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۱۱ دیماه همان سال جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

آقای ابوالحسنی در بهمن ماه ۹۹، زمانی که دوران محکومیت خود را از بابت پرونده پیشین سپری می‌کرد، در پرونده‌ای جدید به همراه دو هم پرونده ای خود محاکمه شد و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شد. فروردین‌ماه ۱۴۰۰ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این زندانی در مهرماه سال گذشته، نیز از بابت دیگری که آن هم در ایام حبس علیه وی گشوده شده، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال حبس محکوم شد. نهایتا در مهرماه سال جاری، درخواست اعاده دادرسی آقای ابوالحسنی در خصوص این پرونده، در شعبه نهم دیوان عالی کشور رد شد.

وی در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون اطلاع قبلی، همراه با ضرب و شتم از زندان اوین به زندان قزوین منتقل شد.

محمد ابوالحسنی، شهروند اهل قزوین پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۲۸