سربازی از اهالی ارومیه به “طرز مشکوک”ی در مسجد سلیمان کشته شد

23764آژانس کُردپا: فرماندهان نظامی پادگان سپاه مسجد سلیمان از روشن‌شدن موضوع مرگ سرباز ارومیه‌ای جلوگیری می‌کنند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، خانواده‌ی یک سرباز کُرد در ارومیه از عدم رسیدگی و پیگیری موضوع مرگ فرزندشان در پادگان نظامی شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان نگران هستند.
پسر این خانواده به نام سیروس خوش‌پنجه فرزند اسماعیل اوایل هفته‌ی گذشته در پادگان سپاه مسجد سلیمان جان خود را از دست داد.

مرگ این سرباز از سوی اعضا و بستگان این جوان کُرد، “مشکوک” عنوان می‌شود و درصدد روشن شدن موضوع هستند.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی خوش‌پنجه به خبرنگار کُردپا در ارومیه گفت: فرماندهان پادگان بعد از سپری شدن دو روز، مرگ سیروس را به خانواده‌اش در روستای “بالانج” اطلاع دادند و خانواده‌ی ایشان از مرگ نابهنگام فرزندشان بهت‌زده و خواهان پیگیری موضوع و روشن‌شدن زاوایای قضیه شده‌اند.

به گفته‌ی وی، یکی از هم‌خدمتی‌های سیروس از خانواده خوش‌پنجه درخواست عفو و بخشش کرده‌اند اما با عدم پذیرش این خواست از جانب پدر سیروس مواجه گردیدند.

این حادثه آنچان که خبرنگار کُردپا گزارش داده، زمانی به وقوع پیوسته که سیروس در حال هنگام تعويض پست پاسداری با شليک مستقيم از فاصله نزديک كشته شده است.

مقامات نظامی در مسجد سلیمان، “اتفاق و سهل‌انگاری” را عامل بروز حادثه عنوان می‌کنند اما خانواده‌‌ی خوش‌پنجه می‌گویند که هيچ مقام و نهادی پاسخ واضح و قانع‌كننده نداده‌اند.

مرگ مشکوک این سرباز ارومیه‌ای در پادگان سپاه مسجد سلیمان در حالی است که در سلاح‌های پاسدارخانه‌ها هر خشاب ابتدا مسلح به سه تير مشقی به عنوان تير اخطار و بعد از سه فشنگ مشقی به فشنگ جنگی مسلح است و شهرستان مسجد سليمان نیز در حوضه مناطق مرزی به شمار نمی‌رود و اين مساله جای شک و شبهه زيادی را دارد.

جسد این شهروند کُرد اواسط هفته‌ی گذشته در زادگاهش واقع در روستای بالانج به خاك سپرده شد.