قطع امید فعالان کُردستان از دولت تدبیر و امید روحانی

23941آژانس کُردپا: شمار فعالان سیاسی، فرهنگی و شخصیت‌های برجسته کُردستان که بر عدم بهبود وضعیت کُردها در دولت روحانی تأکید دارند روبه افزایش است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سه‌شنبه، نهم دی‌ماه جمعی از فعالان حقوق‌بشر و جامعه مدنی در منزل حاکم شرع مردمی کُردستان ایران حضور یافتند.

حسن امینی در این دیدار به نگاه امنیتی به مطالبات کُردها اشاره کرد و گفت: در دولت آقای روحانی همان نگرش ورویکرد سابق به اقلیت‌ها به ویژه کُردها وجود دارد و مطالباتشان بی‌پاسخ مانده است.
23940بنابه گزارش ارسالی، سخنگوی سازمان دفاع از حقوق‌بشر کُردستان از دیگر سخنرانان گردهمایی فعالان مدنی و فرهنگی سنندج بوده که در آن “تبعیض” علیه زندانیان کُرد در حکومت اسلامی ایران را به یک “رویه‌” تشبیه کرد.

اجلال قوامی بار دیگر تأکید کرد که گفتمان فعالان مدنی و فرهنگی مبتنی بر دموکراسی خواهی ومطالبه حقوق انسانی می‌باشد.

در این دیدار صباح حسنی، شعیب رحمانی، سهراب جلالی، هاشم حسامی، فردین کمانگر، حبیب الله قاسمی و برخی دیگر از فعالان مدنی به بیان نظرات خود پرداختند.
23939چندی قبل نیز گروهی از اعضای جبهه متحد کُرد با دستیار حسن روحانی در امور “اقوام و اقلیت‌های مذهبی” نشستی برگزار کردند.

علی یونسی مستقیم تشکیل یک حزب سیاسی با گرایش ملی در میان کُردها را رد کرده و از این فعالان سیاسی خواست که یا به یک جریان سراسری بپیوندند و یا به صورت استانی فعالیت کنند.

پس از این دیدار بود که موسی امیدی، عضو رهبری شورای رهبری جبهه متحد کُرد در ایلام به پلیس امنیت عمومی احضار و برای وی پرونده‌ی قضایی تشکیل گردید.