مواد مخدر در ٨ ماه، جان ٩٤ شهروند کرمانشاهی را گرفته است

23945آژانس کُردپا: مرگ و میر افراد آلوده به مواد مخدر در ایران روبه افزایش و همچنین کاهش سن افراد مصرف‌کننده نیز نگران‌کننده اعلام شده است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، براثر عوارض سوء مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه، از آغاز فروردین‌ماه امسال تا اواخر آبان‌ماه، ٩٤ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اعلام کرد: طی ٨ ماه نخست امسال در ایران، ١٧٦٢ نفر به دلیل هر آنچه عوارض سوء مواد مخدر عنوان شده جان خود را از دست داده‌ که ٩٤ نفر از استان کرمانشاه می‌باشند.

علی شمشیری افزود: براساس آمارها، پس از سوانح رانندگی در ایران، عوارض سوء مصرف مواد مخدر دومین عامل مرگ و میر در کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: مواد مخدری که به عنوان تریاک عرضه می‌شود، از انواع و اقسام فضولات حیوانی و انسانی، جگر مرغ، سوخته نان سنگک، کلیشه‌های رادیولوژی، پرم مصنوعی، آرد نخودچی و استات سرب تهیه می‌شود که به مراتب بسیار بدتر از چیزهایی مانند جوهر نمک است که گلو و معده افراد را با بیماری‌ها و مرگ‌های خطرناکی مواجه می‌سازد.
23946
علی شمشیری: براساس آمارها، پس از سوانح رانندگی در ایران، عوارض سوء مصرف مواد مخدر دومین عامل مرگ و میر در کشور است
از دیگر سو، فرماندار شهر دزفول در استان خوزستان اعلام کرده بود: “قیمت مواد مخدر از سبزی خوردن ارزان‌تر شده” و به سهولت در دسترس می‌باشد.

حبیب‌الله آصفی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: گسترش دامنه اعتیاد در جامعه به دلیل مواد مخدر ارزان به یک “تهدید امنیتی” تبدیل شده و این در حالی است که ناظران سیاسی براین باروند که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات نقش برجسته‌ای در پخش و توزیع مواد مخدر دارند.

به گفته فعالان و شهروندان سردشت، اعضای بومی سپاه در سردشت با فعالیت ٣٠٠ لابراتوار، سرگرم تولید ماده مخدر شیشه در اطراف این شهر بوده و کار انتقال مواد مخدر صنعتی از سردشت به دیگر شهرهای ایران و به ویژه تهران، برعهده “دانشجویان بسیجی” است که بخش زیادی از آن به دانشگاه تهران منتقل می‌شود.