مرگ یک زندانی با آمپول در بهداری زندان قزلحصار

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲، اخبار رسیده حاکی از مرگ یک زندانی دیگر در زندان قزلحصار به دلیل تجویز آمپول اشتباه است.
به گزارش منبع مطلع، روز دوم دی ماه ۱۴۰۲، یک زندانی بیمار در زندان قزلحصار کرج که برای مداوا به بهداری زندان مراجعه کرده و برای او آمپول تجویز کردند. اما پس از تزریق آمپول جان سپرد.

این زندانی صفر رحیمی، از متهمان مواد مخدر بود. به گزارش همین منبع، او از متهمان مواد مخدر بود ولی هیچوقت مواد مخدر مصرف نمی کرد. صفر رحیمی به اتهام مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

زندانیان در زندان های ایران شرایط فاجعه باری را تحمل می کنند و برخی از ایشان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می دهند. اما به دلیل اختناق و سرکوب حاکم، اخبار مرگ آنها رسانه ای نمی شود. تنها موارد محدودی از این مرگ و میر زندانیان در رسانه ها اطلاع رسانی می شود. روز پنجشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۲، جواد روحی از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری ۱۴۰۱، به دلیل مشکوک جان سپرد.

سازمان عفو بین الملل در فروردین ماه سال جاری، در گزارش خود با عنوان در اتاق انتظار مرگ: مرگ‌ های در پی محرومیت از مراقبت‌ های پزشکی در زندان‌ های ایران، اعلام کرد که پرونده ۹۶ زندانی را در اختیار دارد که طی ۱۲ سال گذشته در اثر ممانعت عمدی از دسترسی به مراقبت های پزشکی جان خود را از دست داده اند.

گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲