زندانی سیاسی ایوب پرکار، ۱۶ سال زندان بدون یک روز مرخصی

زندانی سیاسی ایوب پرکار ۶۹ ساله، از هواداران مجاهدین خلق ایران است. وی در دی ماه سال ۸۷ در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، زندانی سیاسی ایوب پرکار، در دی‌ماه ۱۴۰۱ وارد شانزدهمین سال زندانی شدن خود بدون یک روز مرخصی شده است. ایوب پرکار ۶۹ ساله، از هواداران مجاهدین خلق ایران می‌باشد. وی در دی ماه سال ۸۷ در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت. دلیل بازداشت وی جست‌وجوی غیرقانونی ایمیل‌های شخصی و تماس های تلفنی او بوده که نشان می‌داد با برخی وابستگان خود در مجاهدین تماس گرفته است.

ایوب پرکار، در ۷ آذر ۱۳۸۸در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بصورت غیرعلنی توسط قاضی پورعباسی به اعدام محکوم و سپس با حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به اتهام محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق به ۲۰ سال حبس محکوم گردید.

انتقال به زندان بهبهان برای تحت فشار قرار دادن وی
زندانی سیاسی ایوب پرکار در سال ۱۳۸۹ از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان بهبهان تبعید شد. مسئولین این زندان با نقض قانون تفکیک زندانیان براساس جرم وی را در میان زندانیانی با جرایمی چون قتل و مواد مخدر زندانی کرده بودند. وی پس از مدتی به زندان کارون اهواز منتقل شد.  ایوب پرکار پس از تعطیل شدن این زندان به زندان جدید در خارج از شهر اهواز واقع در جاده شوشتر به نام زندان کانون شوشتر منتقل شد. بنا به آخرین اطلاعات، وی هم‌اکنون در زندان شیبان اهواز محبوس است. خانواده وی به دلیل دوری راه قادر به ملاقات وی  نیستند.

وی در زندان بدلیل شکنجه‌های اعمال شده و شرایط سخت زندان، به بیماری‌های داخلی و آرتروز شدید مبتلا شده است. مسئولین زندان به منظور تحت فشار قرار دادن وی از انجام ریل درمانی وی خودداری  می‌کنند.

زندانی سیاسی ایوب پرکار در زمان جنگ ایران و عراق به مدت ۴ سال به عنوان خلبان در ارتش کار می‌کرد. اما پس از پایان جنگ به دلیل انتقاداتی که به دولت داشته از ارتش اخراج شده است.

زندانی سیاسی ایوب پرکار طی دوران زندان بارها جهت انجام مصاحبه تلویزیونی و ندامت از عقایدش تحت فشار بوده و هر بار این پیشنهاد را رد کرده است.

۱۷ دی, ۱۴۰۲
کانون حقوق بشر ایران