۴ ساعت شکنجه همراه با تعرض به زندانی سیاسی گمنام حسین صالحی در زندان شیبان اهواز

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی حسین صالحی از بازداشت شدگان قیام سراسری ۱۴۰۱، محبوس در زندان شیبان اهواز است. وی در سلول انفرادی، در حالیکه دستبند، پابند و چشم بند داشت، به مدت ۴ ساعت به شدت شکنجه شده و توسط مأموران زندان به او تعرض شده است.

بر اساس گزارشات: «چندی پیش حسین صالحی را به سلول انفرادی انداختند. او در زده و درخواست آب کرده بود. چند مأمور زندان او را از سلول بیرون کشیدند و به شدت ضرب و شتم کردند. حرف‌های رکیک به او می‌زدند و مدت ۴ ساعت مستمر با لوله، فحش و لگد شکنجه اش کردند. درحالی که چشم‌بند و دستبند و پابند داشت، روی سرش کیسه کشیده بودند و به شدت کتکش می‌زدند. در همین حال با چوب و لوله سبز به او تعرض غیراخلاقی کردند، به طوری که بیهوش شد.، آب روی سرش می‌ریختند تا دوباره به هوش بیاید. ماموری که به او تعرض کرد نامش ا. ر. است».

بر اساس همین گزارش او از عوارض روحی و جسمی شکنجه های وارد شده رنج می برد. به طوری که با وجود گذشت چند ماه هنوز هم وقتی که شکنجه ها را به یاد می آورد، حالش بد می شود و از هم بندیهای خود کمک می خواهد.

حسین صالحی ۲۵ ساله، اهل کوت عبدالله اهواز، روز ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، در جریان تظاهرات سراسری دستگیر شد. او از داشتن وکیل انتخابی محروم ماند و وکیل تسخیری داشت.
حسین صالحی توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات «اخلال در نظم عمومی»، «عضویت در سازمان مجاهدین خلق»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه که باعث بر هم زدن امنیت کشور شده» به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

حسین صالحی

حسین صالحی به بیماری اعصاب و روان مبتلا شده و با توجه به شکنجه هایی که در زندان شده، از عوارض این بیماری رنج می برد. اما با این شرایط او را در زندان نگه داشته و آزادش نمی کنند.

لازم به ذکر است که در قیام سراسری ۱۴۰۱، هزاران تن از هموطنان در شهرهای مختلف بازداشت و به زندان ها و بازداشتگاه ها منتقل شدند. بسیاری از این زندانیان گمنام بوده و تحت بدترین شکنجه ها قرار می گیرند. از هموطنان درخواست داریم اخبار مربوط به ایشان را به ما برسانید.

کانون حقوق بشر ایران  ۲۷ دی, ۱۴۰۲