برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه موسوی

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ دومین جلسه دادگاه فاطمه موسوی برگزار شد. در این جلسه که در شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی بخش کهریزک بود به اتهامات فاطمه موسوی رسیدگی شد.

این دادگاه به ریاست قاضی سید علی موسوی برگزار شد. دادگاه عمومی بخش کهریزک، به اتهامات فاطمه موسوی بابت تبلیغ علیه حکومت ، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه‌ای، تحریق و تخریب اموال عمومی رسیدگی کرد. فاطمه موسوی نیز به دفاع از خود پرداخت.

برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه موسوی
بازداشت فاطمه موسوی در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۲
پیش از این، فـاطمه موسوی درتاریخ ۴ تیر ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی ابتدا به بازداشتگاه آگاهی شاپور منتقل شد. در این بازداشتگاه فاطمه موسوی توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و جرح قرار گرفت. وی در تاریخ ۷ تیر به بند زنان زندان اوین و از ۱۴ تیر ۱۴۰۲ به بند۲ سپاه انتقال یافت.

به گفته منابع مطلع وی درطی مدت بازداشت از داشتن وکیل و حق ملاقات و تماس تلفنی محروم بود. مقامات امنیتی و قضایی از اعلام اتهامات وی خودداری کرده و مدت‌ها خانواده وی را در اضطراب نگه داشته بودند.

فـاطمه موسوی، سرانجام روز ۹ مرداد ۱۴۰۲ با تودیع یک وثیقه کلان ۳.۵ میلیاردی از زندان اوین به صورت مشروط آزاد شده بود. در یک گزارش کانون حقوق بشر ایران در رابطه با وثیقه کلان فـاطمه موسوی آمده است:

«فـاطمه موسوی، فعال حقوق کودک و مادر ۲فرزند که یکی از آنها شیرخواره است، ۴تیر۱۴۰۲ در منزل‌شان در شهرری بازداشت شد. دستگاه قضایی ۲۳روز پس از بازداشت، برای او وثیقه سنگین ۳ میلیارد تومانی تعیین کرد. ۲ هفته طول کشید تا همسرش برای جور کردن وثیقه نتیجه دهد و موقتا از زندان آزاد شود.»

فـاطمه موسوی متولد ۱۳۷۱ متاهل و دارای ۲ فرزند ۲ و ۸ ساله است.

کانون حقوق بشر ایران  ۲۷ دی, ۱۴۰۲