بلاتکلیفی زندانی سیاسی فرشاد دستمردی پس از ۵ ماه بازداشت مجدد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، زندانی سیاسی، فرشاد دستمردی با گذشت بیش از ۵ ماه از بازداشت وی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد. وی هم اکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج زندانی است

فرشاد دستمر‌‌دی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است.

بنا به گزارشات رسیده، خانواده او مدتها تحت فشار ماموران حکومتی قرار داشتند. ماموران برای دستگیری وی بارها به منزل پدرش یورش برده و اعضای خانواده وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

وی در مهرماه ۱۴۰۱ دستگیر و بعد از تحمل ۱۳۰ روز شکنجه و بازجویی‌های سخت در نیمه بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شده بود.

زندانی سیاسی فرشاد دستمردی اواسط مردادماه سال جاری، برای بار دوم توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است. وی با گشایش پرونده جدیدی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه شده است. در روزها اخیر جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام وی ازبابت پرونده‌های قبلی وی در دادگاه انقلاب یاسوج برگزار شد.

شکنجه‌های جسمی و روانی شدید برزندانی سیاسی فرشاد دستمردی در زندان
زندانی سیاسی فرشاد دستمردی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در دهدشت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته شاهدان او به دلیل خوراندن دارو از طریق نوشیدنی و غذا، تا مدتی پس از آزادی موقت، دچار فراموشی بوده و حتی قادر به گفتن نام خود نبود.

بر اساس همین گزارش خانواده او مدتهاست که تحت فشار ماموران حکومتی قرار دارند. به طوری که ماموران برای دستگیری او به منزل پدرش یورش برده و آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

زندانی سیاسی فرشاد دستمردی در تاریخ نوزدهم دی ماه طی ابلاغیه ای جهت رسیدگی به اتهام اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد بر هم زدن امنیت کشور به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر دهدشت احضار شده بود.

کانون حقوق بشر ایران ۲۶ دی, ۱۴۰۲