حبیب و علی افشاری مجدداً ممنوع‌الملاقات شدند

74edded4d1799d06505ed09c8482e18d_w300
آژانس کُردپا: دو زندانی سیاسی کُرد که حکم اعدام آنان از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردیده، از حق ملاقات و ارتباط تلفنی با خانواده محروم شدند.

برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، مقامات و مسئولان زندان مرکزی ارومیه از حق ملاقات و تماس تلفنی هر یک از “علی افشاری” و “حبیب‌الله افشاری” ممانعت بعمل می‌آورند.

این دو برادر که حکم اعدام آنها از طرف شعبه‌ی 32 دادگاه انقلاب ارومیه و دیوان عالی نیز تأیید شده در مدت 13 ماه اخیر تنها دو بار موفآژانس کُردپا: دو زندانی سیاسی کُرد که حکم اعدام آنان از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردیده، از حق ملاقات و ارتباط تلفنی با خانواده محروم شدند.

برپایه‌ی گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، مقامات و مسئولان زندان مرکزی ارومیه از حق ملاقات و تماس تلفنی هر یک از “علی افشاری” و “حبیب‌الله افشاری” ممانعت بعمل می‌آورند.

این دو برادر که حکم اعدام آنها از طرف شعبه‌ی 32 دادگاه انقلاب ارومیه و دیوان عالی نیز تأیید شده در مدت 13 ماه اخیر تنها دو بار موفق به دیدار با خانواده‌ی خود شدند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از یک عضو خانواده‌ی افشاری اعلام کرد: در آخرین ملاقات که در اسفندماه سال گذشته صورت گرفت، علی در وضیعت بد جسمی قرار داشت و هر روز که می‌گذرد عفونت بدن وی بیشتر می‌شود٬ و زخم‌های بدن او که در اثر اصابت گلوله بوجود آمده خوب نشده و روز به روز بد‌تر می‌شود.

گفته می‌شود این دو زندانی سیاسی که بە اتهام محاربە از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بە اعدام محکوم شدە‌اند، همواره تحت کنترل و آزار و اذیت مسئولین زندان ارومیه قرار دارند و در چند مورد هم تهدید شدند که حکم اعدامشان را اجرا خواهند کرد.

علی افشاری متولد ۱٣۵۹و برادرش حبیب الله افشاری متولد ۱٣۶۷ شمسی از اهالی روستایی “گوگجلو” از توابع شهرستان میاندوآب هستند.

دو تن دیگر از اعضای همین خانواده بە نام‌های جعفر و ولی افشاری نیز هر کدام بە ٥ سال حبس محکوم شدە و هم اکنون در زندان ارومیە در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می‌باشند.ق به دیدار با خانواده‌ی خود شدند.