اعتراض زنان مریوان به “هتک حرمت زن کُرد” توسط نظامیان حکومتی+عکس

155153892cec8fdcc9e78f85003e444c_w300
آژانس کُردپا: به دنبال توهین روز دوشنبه‌ی نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران در شهر مریوان به شخصیت زن و مقدسات فرهنگی، زنان مریوانی تظاهرات بزرگی را برگزار نمودند.

یک شاهد عینی از مریوان در تماسی تلفنی ضمن تأیید این خبر به آژانس کُردپا گفت: تظاهرات زنان از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران به شدت سرکوب و چندین زن نیز مجروح شدند.

این شاهد عینی اشاره کرد، ” پای یکی از زنان معترض به دلیل ضرب و شتم نیروهای امنیتی دچار شکستگی و خونریزی شد”.آژانس کُردپا: به دنبال توهین روز دوشنبه‌ی نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران در شهر مریوان به شخصیت زن و مقدسات فرهنگی، زنان مریوانی تظاهرات بزرگی را برگزار نمودند.

یک شاهد عینی از مریوان در تماسی تلفنی ضمن تأیید این خبر به آژانس کُردپا گفت: تظاهرات زنان از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران به شدت سرکوب و چندین زن نیز مجروح شدند.

این شاهد عینی اشاره کرد، ” پای یکی از زنان معترض به دلیل ضرب و شتم نیروهای امنیتی دچار شکستگی و خونریزی شد”.

وی افزود، تظاهرات اعتراضی زنان مریوان از سه‌راه “موسک” تا میدان “سرباز” ادامه داشت و در بیشتر خیابان‌ها و اماکن عمومی این شهر، نیروهای لباس شخصی و نظامی حکومت اسلامی ایران مستقر شده بودند.

روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری، مأموران انتظامی شهرستان مریوان، پس از صدور حکم از سوی دادگاه حکومت اسلامی ایران، یکی از مجرم‌های این شهر به نام “ت.م. داباشی” را ملبس به لباس قرمز رنگ زنانه نموده او را در سطح شهر مریوان گردانده بودند.

حکم مزبور که با اعتراض مردم مریوان روبرو شده است شامل دو تن دیگر از شهروندان مریوانی نیز می‌باشد اما تاکنون از ترس عکس‌العمل معترضان مریوانی از اجرای چنین حکمی خودداری کرده‌اند.

طی چند سال اخیر دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، با تراشیدن سر جوانان پسر و آویزان نمودن آفتابه بر گردن و رفتارهای شنيعی از این دست، بويژه جوانان سنت شکن، آنان را مورد تحقير و اذيت و آزار قرار می‌دهد.