با پایان دوران محکومیت ۲۵ سال حبس؛ رحیم عفراوی از زندان شیبان اهواز آزاد شد

خبرگزاری هرانا – رحیم عفراوی، زندانی سیاسی در تاریخ بیست و یکم بهمن ماه، با پایان دوران محکومیت بیست و پنج سال حبس خود از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رحیم عفراوی، زندانی سیاسی آزاد شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: «آقای عفراوی بیست و چهار سال و سه ماه از مدت محکومیت بیست و پنج ساله‌ خود را سپری کرده بود. باقی‌مانده‌ی دوره‌ محکومیتش تخفیف یافت و این زندانی در تاریخ بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ از زندان شیبان اهواز آزاد شد.»
رحیم عفراوی تیرماه ۱۳۷۸، هنگام بازگشت از محل کار خود در مسیر جاده اهواز در منطقه ملاشیه توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.

این شهروند در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی فرج الله عبدالهی از بابت اتهامات “محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت کشور” به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض وی، این حکم به بیست و پنج سال حبس تعزیری و تبعید به زندان جیرفت تغییر کرد. حکم صادره نهایتا در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

او مدتی بعد به زندان جیرفت تبعید شد. این شهروند در طول مدت حبس در پی فوت مادر و سختی ملاقات با فرزندانش به دلیل دوری راه و تبعید در شرایط دشواری قرار داشت. وی پس از سیزده سال به زندان کارون و سپس به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

رحیم عفراوی متولد ۱۳۴۷، از اهالی کوی علوی اهواز، متاهل و پدر دو فرزند است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۲/۰۷