زاهدان؛ در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی دو سوختبر مصدوم شدند

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه بیست و نهم اسفندماه، دو سوختبر در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه پوگی حاجی آباد واقع در شهرستان زاهدان، مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز سه شنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲، دو سوختبر در پی تعقیب و گریز و تیراندازی تیراندازی نیروهای نظامی در زاهدان مجروح شدند.

هویت آنها، باسط صالح نژاد، ۲۵ ساله، متاهل، پدر دو فرزند و اسماعیل صالح‌ نژاد، حدودا ۱۸ ساله، مجرد، هر دو فرزندان محمد حسین اهل و ساکن منطقه شیرآباد زاهدان گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از منبع مطلع آمده است: “نیروهای نظامی در مسیر تردد خودروی این سوختبران اقدام به انداختن خارک و به تیراندازی به باک خودروی آنها کردند. بر اثر این حادثه خودروی آنها  آتش گرفت. دو سرنشین خودرو که برادر بودند به شدت زخمی شده‌ اند و نیروهای نظامی پس از این اقدام محل را ترک کرده‌ اند.”

بنابر این گزارش، وضعیت جسمانی هر دو برادر وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی زاهدان بستری هستند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۲۹