بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک کولبر انجامید

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه بیست و نهم اسفندماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبر نیوز، روز سه شنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی “هه‌نگه‌ژال” بانه به زخمی شدن یک کولبر انجامید.

هویت وی “سلیمان امینی، بیست و هشت ساله، اهل بانه” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این کولبر از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار جراحت شده است. وضعیت سلامتی این کولبر نامساعد گزارش شده و جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌ الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.

گفتنی است، سلیمان امینی پیشتر نیز در تاریخ بیست و ششم آبان ۱۴۰۲، مورد تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته و زخمی شده بود.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

۱۱ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند، که از این تعداد ۶ کولبر زخمی شدند و ۵ کولبر جان باختند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۲/۲۹