اجرای حکم اعدام ۹ زندانی در زندان‌های کرمان، چابهار و کرج

احکام اعدام ۹ زندانی از جمله ۶ زندانی بلوچ و یک زندانی کُرد و یک تبعه افغانستان که پیشتر از بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان‌ مرکزی کرمان و زندان‌های قزلحصار کرج و چابهار اجرا شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سحرگاه یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۱ آوریل ۲۰۲۴)، حکم اعدام ۵ زندانی که چهار نفر از آنها احمدرضا میری ۳۴ ساله، و اهل زابل، شمس‌الدین کشانی ۵۳ ساله و شوکت شه‌بخش هر دو اهل زاهدان و یک زندانی کُرد با نام جمال مردانی ٥٤ ساله و اهل روستای گوگ جلو واقع در منطقه چوم مجیدخان میاندوآب  احراز شده در زندان مرکزی کرمان اجرا گردید. هویت یک زندانی بلوچ اعدام شده در دست بررسی است.

به نوشته مجموعه خبری حال وش این شش زندانی روز جمعه جهت اجرای حکم حبس به سلول انفرادی منتقل شده و روز گذشته آخرین دیدار خود را با خانواده‌هایشان انجام داده بودند.

از سوی دیگر، حکم اعدام دو زندانی بلوچ به نام‌های سعید جدگال ۳۰ ساله و محمد انجم روز ۳۳ ساله و هر دو اهل بخش پلان شهرستان دشتیاری از توابع استان سیستان و بلوچستان، در زندان مرکزی چابهار اجرا شده است.

هم‌زمان حکم اعدام دو زندانی به نام‌های علیرضا شهباز ۳۸ ساله اهل تهران و عبدالباری پشتو تبعه افغانستان که آنها نیز پیشتر از بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان قزلحصار کرج اجرا شده است.

این دو زندانی که هر دو متاهل و دارای فرزند هستند، روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

خبر اعدام این ۹ زندانی تا زمان تنظیم این خبر، در رسانه‌های حکومتی به ویژه رسانه‌های نزدیک به قوه قضاییه اعلان نشده است.

هه‌نگاو؛ یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳