کشته و زخمی شدن دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در بندرعباس

خبرگزاری هرانا – شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی به سمت یک خودروی سوختبر در بندرعباس، یک سوختبر جان خود را از دست داد و یک سوختبر دیگر نیز زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی در بندرعباس منجر به کشته و زخمی شدن دو سوختبر شد.

هویت سوختبر جان باخته، “امیر محمد چتر سحر، بیست ساله، اهل و ساکن بندرعباس” گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: مامورین انتظامی کلانتری ۱۳ بندرعباس بدون هشدار قبلی به سوی یک خودروی سواری سوختبر در خارج از محدوده استحفاظی تیراندازی کردند و راننده خودرو با اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داد. همچنین یک سوختبر دیگر، از ناحیه گردن و سینه به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

در این گزارش به هویت سوختبر زخمی شده اشاره ای نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۲/۰۴