مهناز طراح از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، مهناز طراح، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین بسر میبرد، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهناز طراح، زندانی سیاسی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم طراح امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی، به مدت پنج روز به مرخصی اعزام شده است.”
مهناز طراح در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در یکی از خیابانهای تهران همراه با اعمال خشونت بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ سوم آذرماه همان سال، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد.

وی نهایتا در دی ماه سال گذشته، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به سه سال و هشت ماه حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هشت ماه زندان محکوم شد. حکم وی در پی تسلیم به رای به دو سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

مهناز طراح پیش از این نیز سابقه برخوردهای قضایی و امنیتی را داشته است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۲/۱۷