گزارشی از اعدام یک زندانی متهم به قتل

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل پسر عموی خود توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شده بود، به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک زندانی در تهران اعدام شد.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه دو سال پیش، گزارش یک قتل به پلیس ۱۱۰ اعلام شد. پس از این تماس، تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه راهی محل حادثه شدند و مردی را به اتهام قتل بازداشت کردند.

دقایقی بعد بازپرس جنایی تهران به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند. مقتول مرد ۷۰ ساله‌ای بود و متهم به قتل پسرعموی ۳۹ ساله او بود.

متهم به قتل در جلسات بازپرسی مدعی بود که به خاطر سحر و جادو مرتکب قتل شده است. او جزئیات قتلی را که مرتکب شده بود شرح داد و گفت مقتول با طلسم زندگی‌ اش را تباه کرده بود.

پس از تکمیل تحقیقات نیز قرار مجرمیت صادر و او برای محاکمه راهی دادگاه کیفری استان تهران شد. متهم با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و نهایتا حکم وی به اجرا در آمد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۲/۱۷