گزارشی از آخرین وضعیت حسن بهاری در زندان سقز

خبرگزاری هرانا – حسن بهاری، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان سقز سپری میکند. وی علیرغم نیاز به درمان، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، حسن بهاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان سقز که از مشکلات جسمانی همچون دیابت و فشار خون رنج میبرد، نیازمند رسیدگی درمانی است.

در این گزارش آمده است؛ شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی جواد مصطفایی و مستشار کیوان جهانی در تاریخ هشتم اسفند سال گذشته در پاسخ به درخواست آزادی مشروط و رأی باز این زندانی سیاسی مبادرت به صدور رأی کرده و ضمن مخالفت با درخواست وی، رأی صادره را قطعی اعلام کردند. علاوه بر این، مسئولین زندان با اعزام وی به بیمارستان و درخواست مرخصی درمانی این زندانی مخالفت به عمل آورده اند.

حسن بهاری در تاریخ بیست و پنجم خرداد ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان سقز منتقل شد.

آقای بهاری در تاریخ بیست و ششم بهمن همان سال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون مخالف نظام به ١٢ سال و هفت ماه حبس تعزیری، از بابت در اختیار دادن اطلاعات طبقه‌بندی شده نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور به شش ماه و یک روز حبس تعزیری و همچنین به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حسن بهاری، ۵۸ ساله، اهل روستای سیاه دره از توابع سقز و پدر شش فرزند است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۸