گزارشی از آخرین وضعیت علی مقصدجو در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – علی مقصدجو، زندانی سیاسی دوران محکومیت یک سال و شش ماه حبس خود را در زندان اوین سپری میکند. وی علیرغم حال نامناسب جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی مقصدجو دوران محکومیت خود را در بند شش زندان اوین سپری میکند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای مقصدجو از مشکلاتی در نواحی کمر و زانو رنج میبرد و نیازمند اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان است. با این حال، وی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.”
علی مقصدجو در تاریخ پانزدهم تیر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی حدود سه ماه بعد توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام و با تودیع وثیقه آزاد شد.

آقای مقصدجو خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهاماتی نظیر فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و قرار دادن آن در اختیار دیگران، به دو سال حبس محکوم شد. حکم صادره پس از تسلیم به رای، به یک سال و شش ماه زندان تقلیل یافت.

وی نهایتا مورخ سوم تیرماه سال گذشته جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند شش زندان اوین منتقل شد.

علی مقصدجو، متولد ۱۳۵۵، متاهل، پدر دو فرزند و کارمند اخراجی بخشداری قرچک است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۸