صدور حکم اعدام برای دو متهم در مشهد

خبرگزاری هرانا – دو متهم در مشهد در خصوص پرونده ای مشترک از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، دو متهم در مشهد توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش، هفدهم آذر سال ۹۸ جسد مرد ۴۰ ساله ای در اطراف رود مشهد در حالی کشف شد که بخشی از سر و صورت و گردن وی توسط حیوانات درنده خورده شده بود. در تحقیقات مشخص شد که این جسد متعلق به مردی با نام کوچک “هادی” است که آثار صدمات متعدد و شکستگی دنده ها در بدنش دیده میشد.

پلیس در بررسی های خود سرنخ هایی از دو جوان به نام های محمد و مرتضی رسید که در یک شرکت خصوصی در رابطه با خدمات حفاظتی و مراقبتی فعالیت داشتند. بررسی های پلیس بیانگر آن بود که یکی از این افراد تلفنی با پدر هادی تماس گرفته و ادعا کرده بود مادامی که قصد داشتند او را به مرکز ترک اعتیاد ببرند، هادی از دست آنها فرار کرده و تلفن همراهش در نزد آن ها باقی مانده است.

دو جوان مذکور دستگیر و به شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد معرفی شدند. این دو متهم در اعترافات خود اظهار کردند که “ما بنا به تکلیف شغلی خود در مناطقی خاص از شهر به گشت زنی می پرداختیم و برای مراقبت از اموال، معتادان را می گرفتیم و به مرکز ترک اعتیاد تحویل می دادیم. این بود که در خیابان شهید طرحچی جوان معتادی را گرفتیم که به مرکز ترک اعتیاد تحویل بدهیم اما او خودش را از داخل خودرو بیرون انداخت و در حالی متواری شد که گوشی تلفن او در خودرو جامانده بود.”

در ادامه هر دو متهم سوار کردن هادی به خودرو را پذیرفتند و به کتک کاری وی با باتوم اعتراف کردند اما عنوان کردند که قصد کشتن کسی را نداشته اند و از مرگ وی هم بی اطلاع بودند.

نهایتا کیفرخواست دو متهم در دادسرای عمومی و انقلاب صادر شد و متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی محمد شجاع پورفدکی پای میز محاکمه ایستادند.

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد اواخر فروردین امسال برگزار شد و چندی بعد متهمان این پرونده از بابت اتهام قتل به اعدام، از بابت مشارکت در آدم ربایی به تحمل پانزده سال زندان و به دلیل ایراد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۷