جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه بیست و هفتم خردادماه، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی، متهم سیاسی برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز یکشنبه بیست و هفتم خردادماه، در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و با حضور وکلای مدافع خانم مرادی برگزار شد، وی به دفاع از اتهامات مطروحه علیه خود پرداخت.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم مرادی در تماس با هرانا اظهار داشت: «عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون مخالف نظام و بغی، از جمله اتهاماتی است که وریشه در جلسه نخست دادرسی به اتهامات خود با آن مواجه شده است. قاضی صلواتی در اقدامی که نقض حقوق متهمین ارزیابی میشود، به هیچ یک از وکلای خانم مرادی، اجازه دفاع از موکل خود را نداد.»

در تاریخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم مرادی پس از حضور او در شعبه مذکور، به دلیل عدم حضور مستشار محمدرضا عموزاد، برگزار نشد.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه ۱۴۰۲، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

وریشه مرادی، اهل سنندج، در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شده بود.

این متهم سیاسی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل محروم شده و کماکان با این محرومیت‌ها مواجه است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۷