صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – مردی در تهران که متهم است زنی را به قتل رسانده، با حکم دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، زنی با طرح شکایت به پلیس تهران گفت: “با دخترم به خانه مادرشوهرم رفتیم و متوجه شدیم خانه به هم ریخته است. دهان شوهرم بسته شده بود و او را روی ویلچر در اتاق رها کرده بودند. کمد دیواری را باز کردم و جسد مادرشوهرم بیرون افتاد. از پرستار هم خبری نبود.”

پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و با انتقال جسد فیروزه به پزشکی قانونی معلوم شد این زن خفه شده است. همچنین خودرو شاسی‌بلند او و مقداری طلا و پول هم از خانه دزدیده شده بود. ردی از مرد پرستار که مهرداد نام داشت به دست نیامد. تا اینکه سه سال بعد از حادثه، ماموران مهرداد و همسرش شیما را که تازه از مرز وارد ایران شده بودند شناسایی و بازداشت کردند.

آنها به قتل فیروزه اعتراف کردند و ماشین شاسی‌بلند فیروزه نیز در خانه برادر مهرداد پیدا شد. در نهایت با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست اعدام کردند.

پس از برگزاری جلسه اول دادگاه شیما در زندان فوت کرد و برای او منع تعقیب صادر شد. در جلسه بعد مهرداد از خود دفاع کرد و گفت مقتول از من طلا گرفته بود و قرار بود به من سود بدهد. روز حادثه با همسرم در خانه او بودیم که سر این مساله جروبحث کردیم. من او را خفه کردم و ماشین و طلاهایش را دزدیدم. من در ازای دادن طلاها از فیروزه سفته گرفته بودم.

دادگاه ادعای متهم را بررسی کرد و مشخص شد سفته‌ها بعد از مرگ فیروزه گرفته شده و مهرداد پس از به قتل رساندن فیروزه اثرانگشت او را روی سفته‌ها زده است.

در نهایت هیات قضات وارد شور شدند و متهم را مجرم شناختند و به اعدام و رد مال محکوم کردند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۱۱