گزارشی از آخرین وضعیت میثم دهبان زاده در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان قزلحصار کرج سپری میکند.

این زندانی سیاسی که سال گذشته، توسط زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به مدت یک روز با دستبند به یک میله بسته شده بود، هم اکنون بنا به تشخیص پزشکان، اعصاب چشم چپ او دچار آسیب شده و دیگر قابل درمان نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان قزلحصار کرج سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای دهبان نژاد در خردادماه سال گذشته در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ و بروز درگیری میان زندانیان این بند، توسط شش تن از زندانبانان زندان با باتوم از ناحیه سر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به مدت یک روز نیز با دستبند به یک میله بسته شده بود. او هفته گذشته به دلیل کاهش دید و سردرد های مکرر به بیمارستان فارابی منتقل شد. پزشکان متخصص پس از معاینه و ام آر ای از چشم چپ او اعلام کردند که مشکل بینایی وی برطرف نخواهد شد و درمان پذیر نیست.”
بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، این زندانی سیاسی به دلیل کاهش دید چشم چپش در کارهای روزانه خود با مشکل مواجه شده است. امری که منجر به افزایش نگرانی نزدیکان و خانواده وی در خصوص وضعیت جسمانی او شده است.

میثم دهبان زاده در تاریخ سی خردادماه سال جاری، در رابطه با پرونده آتش سوزی زندان اوین، توسط شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست جبار جوادی، از بابت اتهام تخریب اموال به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت اتهام اخلال در نظم زندان شانزده ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از بابت اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مامورین به شانزده ماه حبس محکوم شده است.

این زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، پیشتر در مرداد سال ۱۴۰۲، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس، منع خروج از کشور و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بود.

میثم دهبان زاده از بابت پرونده پیشین خود در تاریخ ششم خردادماه سال ۱۴۰۲، در پی صدور بخشنامه «عفو» از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۱