گزارشی از آخرین وضعیت علی پاسبان در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – علی پاسبان، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان وکیل آباد مشهد سپری می کند. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب مشهد به هفت سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی پاسبان دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری می کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای پاسبان به هرانا گفت: “او بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند مجرمان خطرناک، سالن ۱۰۲ بند ۵ زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می شود. اخیراً پس از اعتراض وی به رفتار نامناسب یکی از مسئولان زندان، تهدید شده است. زندانبان ها به او گفته اند که افرادی را در بند مذکور اجیر می کنند تا به آقای پاسبان آسیب بزنند. او در تماس با خانواده از تداوم آزار و تهدید و در خطر بودن جان خود خبر داده و تقاضای کمک حقوقی کرده است.”
این شهروند در تاریخ چهارم شهریور ۱۴۰۰ در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

وی در دی ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد، از بابت اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به هفت سال حبس محکوم شد.

همچنین در فروردین ۱۴۰۱ توسط شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب مشهد از بابت اتهام “توهین به مقام رهبری” به یک سال حبس محکوم شد.

آقای پاسبان پیشتر نیز در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ سابقه محکومیت و تحمل حبس از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری در شهرهای اصفهان و کاشان داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۱