دادگاه انقلاب؛ علی رضایی به دو سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – علی رضایی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رضایی، به حبس محکوم شد.

رضا شفاخواه، وکیل مداقع آقای رضایی ضمن انتشار این خبر، نوشت: “موکلم علی رضایی که در اعتراضات سال ۱۴۰۱ و در دوران نوجوانی بازداشت شده بود، توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.”
علی رضایی، شهروند ساکن تهران، در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از یک سال با قرار تامین کیفری از زندان تهران بزرگ آزاد شد. علی رضایی پس از بازداشت، ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و نهایتا به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

در آذر سال گذشته رضا شفاخواه، وکیل مدافع این شهروند درخصوص آخرین وضعیت پرونده او اعلام کرد: موکلم در زمان بازداشت، زیر ۱۸ سال سن داشت. پس از آنکه پرونده موکل به دادگاه انقلاب ارسال شد، ما نسبت به صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده طرح ایراد کرده و درخواست کردیم که پرونده به دادگاه اطفال ارجاع شود. با اینحال متاسفانه دیوان عالی کشور تصمیمش را گرفت و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را صالح به رسیدگی شناخت.

پیشتر کیفرخواست پرونده آقای رضایی از بابت اتهامات ایراد ضرب و جرح مامور نیروی انتظامی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت ملی صادر شده بود.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۵/۰۹