دو تن از اعضای خانواده محمد حسن‌ زاده در بوکان بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه نهم مردادماه، احمد حسن‌ زاده و سولماز حسن‌ زاده، پدر و خواهر محمد حسن‌ زاده، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز سه شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳، احمد حسن‌ زاده و سولماز حسن‌ زاده بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود در بوکان بازداشت شدند. ماموران تلفن همراه این پدر و دختر و همچنین مادر خانواده را نیز ضبط کردند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این خانواده در تلاش بودند که به مناسبت سالروز تولد محمد حسن‌ زاده، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مراسمی را برگزار کنند. اما نهادهای امنیتی ممانعت کرده و آنها را بازداشت کردند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

احمد حسن‌ زاده و دخترش سولماز، حدودا ۳۰ ساله در تاریخ  ١۴ شهریور ۱۴۰۲، به اداره اطلاعات بوکان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

همچنین، خانم حسن زاده در پنجم مهرماه سال گذشته در ایست بازرسی بوکان – سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد آزاد شده بود.

گفتنی است، محمد حسن‌ زاده، شهروند ۲۸ ساله اهل بوکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۲۵ آبان ماه همان سال جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۵/۰۹