جمع آوری ماهواره شهروندان در ایلام و پاوه

اااااااااافغفغفدر ادامه‌ی طرح جمع آوری آنتن‌های ماهواره توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در کردستان، ایلام و پاوه این بار میزبان اجرای این طرح بودند.

آبشار سنه … آسونیوز: بنا به گزارشات منتشره، روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه، نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران به محله «تپه کوله» شهر پاوه رفته و با جمع‌آوری دیش‌های ماهواره اقدام به توقیف آنها کرده‌اند . به گفته ساکنین محله تپه کوله،

نیروهای انتظامی بدون ارائه مجوز قانونی، به پشت بام منازل مسکونی آنان رفته و دیش‌های ماهواره‌ها را جمع‌آوری کردند . ماموران انتظامی در هنگام این اقدام مردم و اهالی محله را مورد بی‌حرمتی و توهین قرار داده‌اند.

در خبر دیگری از ایلام آمده است، در ادامه‌ی طرح جمع آوری آنتن‌های ماهواره توسط نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در کردستان، شهرک‌های پیرامون ایلام این بار میزبان اجرای این طرح بودند. به گزارش ماف نیوز، نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در دو روز پیاپی، با مراجعه به شهرک‌های اطراف ایلام اقدام به جمع آوری آنتن‌های ماهواره از این مناطق کردند. شهرک «حافظ” ایلام از جمله شهرک‌های پیرامون این شهرستان بود که دو روز متوالی شاهد حضور پر تعداد نیروهای نظامی بودند. مدتی‌است که طرح جمع آوری گیرنده‌های ماهواره در اکثر نقاط ایران آغاز شده، اما اجرای این طرح در کردستان ایران از شدت بیشتری برخوردار بوده و تا کنون نیز استمرار پیدا کرده است.

استفاده از تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران «جرم» قلمداد می‌شود اما بر پایه گزارش‌های رسمی نزدیک به ٧٠% مردم در شهرهای کُردستان و ایران شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند . طی سال‌های اخیر جمع‌آواری ماهواره در کردستان ایران به سبب وجود شبکه‌های ماهواره ای احزاب کُرد اپوزسیون و نیز دیگر کانالهای کوردی به صورت همیشگی و ضربتی اجرا می‌شود که در اکثر این نوع اقدامات، مأموران انتظامی فاقد برگه‌ی ورود به منزل از مراجع ذیصلاح هستند.