احضار و بازجویی پدر بازنشسته‌ی یکی از فعالان سیاسی کورد

عععععععععقفع6غلتغپدر ٦١ ساله یکی از فعالان سیاسی کورد از سوی نیروهای اطلاعاتی بانه احضار و به «قطع مستمری بازنشستگی‌اش تهدید گردید.

آبشار سنه … آسونیوز: بنا به گزارش منابع خبری کوردستان، پیرمردی ٦١ ساله به نام عمر ایسافی از سوی نیروهای اطلاعاتی بانه احضار و به اعمال فشار بیشتر بر اعضای خانواده‌اش تهدید گردید . احضار این شهروند کُرد در روز دوشنبه، ششم

بهمن‌ماه صورت گرفته است . آنچنان که منابع خبری گزارش داده‌اند ، فعالیت سیاسی فرزند آقای ایسافی دلیل احضار وی می‌باشد و این معلم بازنشسته را مورد توهین و تهدید کرده‌اند .

کاوه ایسافی فرزند عمر از سال ٨٧ به سبب «فعالیت سیاسی به نفع یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران» در خارج کشور بسر می‌برد . در احضار عمر ایسافی به ستاد خبری اداره اطلاعات بانه، وی «تا نیمه‌های شب در بازداشتگاه مأموران امنیتی» بوده و او را برای بازگرداندن کاوه تحت فشار قرار داده‌اند . همچنین گزارش ارسالی حاکی از آن است که اداره اطلاعات این معلم بانه‌ای را به «قطع مستمری بازنشستگی‌اش» تهدید کرده‌اند . کاوه ٣١ ساله هم‌اکنون پناهنده‌ی کشور ترکیه بوده و وضعیت وی «نامناسب» و «سخت» گزارش شده است .