دادگاه تجدیدنظر؛ ونوس عامری به پرداخت جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان یزد، محکومیت ونوس عامری، معلم بازنشسته و عضو اسبق شورای شهر یزد به پرداخت جزای نقدی و مجازات تکمیلی را عینا تایید کرد. او در مرحله بدوی دادگاه به مجازات نقدی بدل از سه ماه و یک روز حبس و دو سال ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان های خارجی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ونوس عامری به پرداخت جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان یزد با مستشاری احمد مورکیان و ناصر دهقان دهنوی صادر و به خانم عامری ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به پرداخت ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان جزای نقدی بدل از سه ماه و یک روز حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال منع استفاده از پیام رسان های خارجی محکوم شده است.
در فروردین ماه امسال، خانم عامری در جلسه بدوی دادرسی به اتهام خود، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب یزد به احکام مورد اشاره محکوم شد.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، مصداق اتهام مطروحه علیه وی، انتشار مطالبی در فضای مجازی و مخالفت با تداوم استفاده از مجازات اعدام در دستگاه قضایی ایران است. این پرونده در پی شکایت دادستان یزد علیه این معلم بازنشسته گشوده شده است.

ونوس عامری، فرزند سیدمحمد، متولد ۱۳۴۲، معلم بازنشسته و عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد و فعال حوزه زنان است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۶/۱۸