زندان اوین؛ کاظم علی نژاد در اعتراض به عدم رعایت تفکیک جرائم خودسوزی کرد

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، کاظم علی نژاد، زندانی سیاسی در اعتراض به تراکم بالای جمعیت در زندان اوین و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، دست به خودسوزی زد. آقای علی نژاد امروز از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کاظم علی نژاد، زندانی سیاسی در زندان اوین دست به خودسوزی زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه، آقای علی نژاد در اعتراض به تراکم بالای جمعیت در زندان و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، با استفاده از الکل دست به خودسوزی زد. او که از ناحیه کمر، پهلو و دست دچار سوختگی شده است، به بیمارستان منتقل شده و ظهر امروز به زندان بازگردانده شد.”
آقای علی نژاد که از مشکلات جسمانی همچون بیماری دیابت رنج میبرد، چندی پیش در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت خود در زندان، دست به اعتصاب زده بود. وی مدتی بعد در پی حال نامساعد جسمی از زندان به بیمارستان منتقل و ساعاتی بعد بدون رسیدگی پزشکی مکفی به زندان بازگردانده شد.

کاظم علی‌ نژاد بارائلو در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در اسلامشهر بازداشت و تقریبا یک ماه بعد به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

اواسط دی ماه سال گذشته، آقای علی نژاد در پرونده ای مشترک به همراه ۱۰ متهم سیاسی، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری و همچنین از بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد. وی همچنین به مجازات های تکمیلی شامل دو سال منع اقامت در استان تهران و سایر استان‌های مجاور، دو سال منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم شده بود.

در نهایت اردیبهشت ماه سال جاری، آقای علی نژاد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد و از بابت اتهاماتی همچون توهین به مقدسات و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تبرئه شد.

کاظم علی‌نژاد بارائلو، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۲۱