فارس رماحی، زندانی سیاسی نیازمند رسیدگی پزشکی است

خبرگزاری هرانا – فارس عموری (رماحی)، زندانی سیاسی ۳۴ ساله با حال نامساعد جسمی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان شیبان اهواز است. این زندانی سیاسی نه تنها به مراکز درمانی اعزام نمیشود، بلکه در داخل زندان نیز از رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فارس عموری (رماحی) از رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای رماحی به کیست مویی که بیماری مو برگشتی شناخته می‌شود، مبتلا شده و بدنش عفونت کرده است. برای تخلیه این کیست مویی نیاز است او تحت عمل جراحی قرار گیرد. اما با این وجود روزانه در بهداری تنها به تزریق یک آمپول آنتی بیوتیک اکتفا میکنند. در حال حاضر او به دلیل بیماری حدود ۱۰ کیلو از وزن خود را از دست داده است. او به شدت نیازمند رسیدگی تخصصی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی است.”
آقای رماحی در بهمن ماه ۱۳۹۷ به همراه شماری از شهروندان از جمله علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سپس این شهروندان در دادگاه انقلاب اهواز بابت عضویت در گروهک “حرکه النضال” و قتل چهار نفر از جمله دو بسیجی، یک مامور نیروی انتظامی و یک سرباز وظیفه در بندر خمینی محاکمه شدند. شش تن از آنها به اعدام محکوم شدند. چند متهم دیگر این پرونده به حبس محکوم شدند که میزان محکومیت آقای رماحی ۳۵ سال حبس در زندان شیبان اهواز و ۱۵ سال تبعید به زندان سنندج است.

فارس عموری (رماحی)، ۳۴ ساله و اهل شهرستان شادگان استان خوزستان است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۶/۲۱