ودود اسدی و یاشار نیکرو به حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – ودود اسدی و یاشار نیکرو، فعالین ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب رشت مجموعا به شش سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ودود اسدی و یاشار نیکرو به حبس محکوم شد.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت، آقای اسدی بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، بابت اتهام عضویت در گروه های معاند نظام به سه سال و شش ماه حبس و به اتهام توهین به رهبری به یک سال زندان محکوم شده است. همچنین، آقای نیکرو بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اسدی در تاریخ ۲۰ شهریورماه در شعبه مذکور برگزار شده بود. در تاریخ یکم خردادماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ودود اسدی در خصوص بخش دیگری از پرونده وی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

در بهمن‌ ماه ۱۴۰۲، آقای اسدی توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در رشت بازداشت و اسفندماه همان سال به زندان اوین منتقل شده بود. این شهروند نهایتا چند روز بعد با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

یاشار نیکرو احمد گورابی، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن رشت نیز پیشتر در دادسرای عمومی و انقلاب رشت مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۷