ممانعت از درمان؛ زندانی سیاسی ۶۵ ساله علیرغم حمله قلبی به اوین بازگردانده شد

خبرگزاری هرانا – ابوالحسن منتظر، زندانی سیاسی ۶۵ ساله که پس از حمله قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، علیرغم نیاز به درمان تخصصی به دستور رئیس زندان اوین به زندان بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۵ ساله به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای منتظر که از بیماری‌های متعدد از جمله بیماری قلبی رنج می‌برد، بامداد جمعه ششم مهرماه در پی وخامت حال و حمله قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شد. با این حال، به دستور رئیس زندان اوین (فرزادی) و علیرغم تاکید پزشکان بر ضرورت انجام آزمایشات و رسیدگی پزشکی تخصصی، به دلیل مخالفت آنان با بستن دست و پای بیمار به تخت بیمارستان، عصر همان روز مجدداً به زندان اوین بازگردانده شد.“
ابوالحسن منتظر که از بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و آرتروز رنج می‌برد، پیش‌تر در دوره حبس قبلی خود تحت عمل قلب باز قرار گرفته بود. او در دی ماه سال گذشته بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه، همچنان در زندان اوین در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد. در هنگام بازداشت اخیر، به دلیل ضرب و شتم نیروهای امنیتی، بخیه‌های داخلی محل عمل او باز شده بود و این مسئله موجب درد و رنج شدید وی در دوران حبس شده است.

آقای منتظر، که از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است، در سال ۱۳۹۷ نیز بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد. او در سال ۹۹ برای اجرای حکم به زندان منتقل و پس از سه سال با صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. اکنون او به اتهام “بغی” در یک پرونده مشترک با شش نفر دیگر متهم شده است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۷/۰۷