چهار زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – حکم چهار زندانی که پیشتر در پرونده‌های جداگانه از بابت اتهامات قتل و جرائم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان لاکان رشت به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، چهار زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شدند.

هویت این زندانیان، “نصرالله پیراسته، ۳۲ ساله، مصطفی امانی، آرمان عطایی و رامین پورصفر” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، مصطفی امانی از سه سال پیش به اتهام قتل عمد بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. نصرالله پیراسته نیز از زندان گرگان جهت اجرای حکم به زندان رشت منتقل شده بود، چرا که حکم اعدام او مربوط به قتلی بود که در رشت انجام شده بود. رامین پورصفر نیز از سه سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. این زندانیان سحرگاه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ اعدام شدند.

همچنین در این گزارش آمده است، سحرگاه دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام رامین پورصفر در زندان لاکان رشت اجرا شده است. وی از سه سال پیش از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۶