عباس کورکوری از بهمن ماه سال گذشته ممنوع الملاقات است

خبرگزاری هرانا – عباس (مجاهد) کورکوری، زندانی محکوم به اعدام در بند هشت زندان شیبان اهواز نگهداری میشود.

آقای کورکوری نزدیک به هشت ماه است که از ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس کورکوری، شهروند محکوم به اعدام و محبوس در زندان شیبان اهواز کماکان از ملاقات با خانواده محروم است.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آقای کورکوری که از تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در یکی از سلول های انفرادی زندان شیبان اهواز نگهداری میشد، اواسط مردادماه به بند هشت این زندان منتقل شده است. همچنین این زندانی محکوم به اعدام از اوایل بهمن ماه سال گذشته، از ملاقات با خانواده محروم است.
در دی ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام عباس کورکوری توسط دیوان عالی کشور تایید و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه ارجاع داده شد. عباس کورکوری، اواخر فروردین ماه سال گذشته، از بابت اتهاماتی نظیر «محاربه و افساد فی الارض» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

قوه قضاییه ادعا کرده بود که عباس کورکوری در قتل کیان پیرفلک، کودک جان‌باخته در اعتراضات سراسری، دست داشته است، اما خانواده پیرفلک این ادعا را رد کرده و مادر کیان اعلام کرد«هنگام بازگشت به خانه، ماموران به خودروی ما تیراندازی کردند.». دادگاه، کورکوری را به اتهاماتی مانند «اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منجر به مرگ هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، آسیب‌های جدی به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه‌های مخالف نظام و عضویت در آن‌ها از طریق قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران» متهم کرده است.

دادستان ایذه نیز اواخر دی ماه ۱۴۰۱ از تشکیل پرونده قضایی برای ۷۰ شهروند معترض در ارتباط با تجمعات ۲۵ آبان در این شهرستان خبر داد. در این روز، دست‌کم هفت شهروند، از جمله کیان پیرفلک، به ضرب گلوله ماموران جان باختند.

در حالی که حکومت و مقامات بر “تروریستی” بودن حوادث ۲۵ آبان ایذه تأکید دارند، گزارش‌های منتشر شده از شاهدان عینی و خانواده‌های قربانیان این واقعه، با ادعاهای مطرح شده مغایرت دارند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۷/۰۶