گزارشی از آخرین وضعیت زهره سرو در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – زهره سرو، زندانی سیاسی، سومین سال از دوران محکومیت شش سال حبس خود را در زندان اوین سپری میکند.

اخیرا درخواست آزادی مشروط وی برای چندمین بار رد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهره سرو دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، اواخر شهریورماه، برای چندمین بار با درخواست آزادی مشروط خانم سرو مخالفت شده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی با احتساب ایام بازداشت، بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “زهره سرو در زندان شرایط دشواری را تجربه می‌کند. او سه سال است که در زندان به سر می‌برد. وضعیت جسمی مادرش در دو سال آخر به قدری وخیم بود که حتی قادر به ملاقات او در زندان نیز نبود. تا اینکه چندی پیش، مادرش را از دست داد و تنها توانست در مراسم خاکسپاری او شرکت کند.”

زهره سرو، متولد ۱۳۶۵ و فعال در فضای مجازی با نام “ماه فر”، اوایل مهر ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد. پس از اتمام بازجویی‌ها، ابتدا به بند زنان اوین و سپس به زندان قرچک ورامین انتقال یافت. او در ۱۱ اردیبهشت سال گذشته به همراه چند زندانی سیاسی دیگر به اوین بازگردانده شد.

زهره سرو توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴، ۶ سال آن قابل اجرا است. او سابقه بازداشت و محکومیت قبلی نیز دارد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۶