سه زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در شهرستان های شاهرود، نی ریز و آباده که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بسیج، یک زندانی در شاهرود از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، یک جوان ۱۸ ساله تبعه کشور افغانستان که به اتهام قتل برادر خود در زندان شاهرود محبوس بود، امروز پنجشنبه ۵ مهرماه، با تلاش کارکنان دادگستری و اداره زندان این شهرستان با کسب رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت و از زندان آزاد شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در شهرستان نی ریز
به گزارش میزان، یک زندانی در شهرستان نی ریز از مجازات اعدام نجات یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این خصوص گفت: در تابستان سال گذشته، در پی وقوع یک درگیری خانوادگی یک نفر از اعضای خانواده در شهرستان نی‌ریز به قتل رسید. سپس متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان به اعدام محکوم شد.

موسوی با بیان اینکه حکم مذکور به تایید دیوان عالی کشور رسیده بود، افزود: با تلاش رئیس کل دادگستری، دادستان، امام جمعه و بخشدار شهرستان نی ریز، رضایت شکات و اولیای دم در این پرونده قتل اخذ شد و محکوم از چوبه دار نجات یافت. متهم هم اکنون در حال بازپروری و گذراندن کیفر نسبت به جنبه عمومی جرم است و پس از طی این دوران، آزاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دوازدهمین محکوم به اعدام است که از ابتدای سال جاری در استان، با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافته است، افزود: سال گذشته ۵۲ محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافتند.

یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان آباده بخشیده شد
به گزارش خبرگزاری مهر، یک زندانی در شهرستان آباده از چوبه دار رهایی یافت.

دادستان عمومی شهرستان آباده در این خصوص گفت: این زندانی ۲۶ ساله، در فروردین سال ۱۳۹۸، در پی درگیری در شهر بهمن مرتکب قتل شد. وی سپس بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

صادق رضایی افزود: شهریورماه موعد اجرای حکم وی سر رسیده بود که با کمک خیرین مبلغ ۵ میلیارد تومان جمع آوری شد. سپس اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند و این جوان از اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۷/۰۵