یک زندانی به اعدام محکوم شد

مردی که متهم است طی یک نزاع فرد دیگری را به قتل رسانده است از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن رالی بوئینی به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، او که ادعای بی‌گناهی می‌کند فکرش را هم نمی‌کرد کسی که آن طرف خط است، این مکالمه را ضبط کند و همین سند او را به یک قدمی چوبه دار برساند. صبح روز ۲۹اردیبهشت‌ماه سال ۹۰در جریان آتش‌سوزی در کارخانه‌ای متروکه در ریحان آباد ورامین صاحب آنجا که مردی ۷۰ساله بود در اتاقک نگهبانی جانش را از دست داد.

شواهد اولیه نشان می‌داد این آتش‌سوزی عمدی است و پیرمرد به قتل رسیده است. درحالی‌که هیچ سرنخی از پشت پرده این جنایت به‌دست نیامده بود، یکی از اهالی منطقه نزد پلیس رفت و گفت قاتل را هنگام فرار دیده است. او گفت: “قاتل مردی به نام حامد است. صبح زود او را دیدم که با دست و لباس خون آلود از کارخانه بیرون آمد. او از دیدن من جا خورد”.

آن زمان هنوز آتش‌سوزی به بیرون نرسیده بود و من نمی‌دانستم آنجا چه اتفاقی افتاده است اما چند ساعت بعد فهمیدم که کارخانه آتش گرفته و صاحبش فوت شده است. وی ادامه داد: “چند ساعت بعد حامد با من تماس گرفت و گفت که او صاحب کارخانه را به قتل رسانده است. از من خواست در این‌باره با کسی حرف نزنم. این شاهد مکالمه‌اش را با متهم به قتل ضبط کرده بود و با ارائه این فایل صوتی متهم هیچ راهی برای انکار قتل نداشت”.

متهم در اعترافات اولیه‌اش گفت: “خانه من دیوار به دیوار کارخانه است. صاحب کارخانه در آنجا یک تور والیبال بسته بود و بچه هایش بازی می‌کردند. سر و صدای آنها آسایش را از ما گرفته بود. شب حادثه سراغش رفتم و در جریان درگیری با چاقوی کوچکی به او ضربه زدم. اما من کارخانه را به آتش نکشیدم”.

در جلسه محاکمه که چند روز قبل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی برگزار شد در شرایطی که متهم همچنان دست داشتن در قتل را انکار می‌کرد فایل صوتی پخش شد و وقتی قضات از متهم توضیح خواستند او گفت صدایی که پخش شده مربوط به او نیست”.

با این حال قضات دادگاه وارد شور شدند و در نهایت روز گذشته او را به قصاص محکوم کردند. همشهری4 مهر