شکایت علیرضا گلی پور از مامورین زندان

علیرضا گلی پور زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین پس از وخامت حال و انتقال به بیمارستان مورد آزار و اذیت مامور زندان گرفت. پیرو این مساله شکایت نامه ای علیه رفتار های ناشایست این مامور تنظیم و تحویل مراجع مربوطه شد.

آقای گلی پور در تاریخ ۱۹ آذرماه سال جاری بر اساس تشخیص بهداری زندان اوین، به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شده بود.

این زندانی به مدت ۸ روز در این بیمارستان در شرایط نامناسب با دستبند و پای بند در تخت بیمارستان به سر برده بود.

با وجود اعتراض وکیل آقای گلی پور مسئولان زندان و دادیاری طی این مدت از خود سلب مسئولیت کرده و درباره چاره جویی نسبت به وضعیت این زندانی که دوره درمانی خود را با دستبند و پای بند میگذراند اظهار بی اطلاعی کردند.

علیرضا گلی پور که از بیماری صرع نیز رنج میبرد در ۸ روزی که تحت معاینه پزشکان بوده روزانه حداقل دوبار دچار تشنج شده و وضعیت بحرانی را در بیمارستان پشت سر گذاشته است.

وکیل آقای گلی پور در گفتگو با هرانا ضمن تایید این موضوع افزود “علیرغم مشکلات عدیده پزشکی و وضعیت نامناسب سلامتی، این زندانی در روز بازگشت به زندان مورد بدرفتاری مامور زندان قرار گرفته است. حمله ور شدن مامور مذکور به آقای گلیپور باعث سقوط این زندانی از پله های بیمارستان شده است. بر اساس همین اتفاقات آقای گلی پور شکایت نامه ای بر علیه مامور زندان تهیه کرده است.”

آزیتا قره بیگلو وکیل علیرضا گلی پور پیش تر درباره وضعیت این زندانی به هرانا گفته بود: “بدلیل اعتصاب غذای طولانی مدت موکلم ضمن افزایش حملات صرع، دچار مشکلات گوارشی و بیماری قلبی شده، به همین دلیل دکتر معالج نظر به اینکه تشنج های آقای گلی پور قابل کنترل نیست برگه ترخیص او از مرکز درمانی را صادر نکرده است”.

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: “وضعیت موکلم حاد بود و هر روز دوبار در بیمارستان دچار تشنج میشد، با این حساب هنوز هیچ حکمی مبنی بر عدم تحمل کیفری اش صادر نشده است”.

علیرضا گلی پور، متولد ۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۹۱ توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و تیرماه ۱۳۹۴ به اتهام “جاسوسی به نفع اجانب و به طور مشخص کشور آمریکا ” توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۷۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ١٣۴ و تخفیف به ۱۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

لازم به یادآوری است علیرضا گلی‌پور، عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان، از سال ۹۱ به خاطر جرائم امنیتی در زندان اوین به سر می برد. هرانا 29 آذر