“تیراندازی نیروهای انتظامی رژیم بسوی جوانان بلوچ و زخمی شدن شدید چندین تن از جوانان بلوچ

56251faf6d61adc897c061a3c30ab153_Lعدالت نیوز:بنا به گزارشهای دریافتی در روز پنجشنبه هفته گذشته نیروهای انتظامی رژیم در منطقه کهیرتوک دشتیاری بصورت خودسرانه و بدون هیچ گونه اتهام و هشداری بسوی خودروهای عبوری در مسیر مرزی کهیرتوک دشتیاری آتش گشودند که بر اثر تیراندازی نیروهای جنایت کار، چندین جوان بلوچ زخمی و دهها خودرو نیز دچار آسیب جدی گشت.

این اولین باری نیست که نیروهای جنایت کار رژیم بسوی شهروندان بلوچ تیراندازی می کنند آنان بارها تعداد بی شماری از جوانان مظلوم بلوچ را راهی قبرستان کرده اند. جوانان مناطق مرزی بلوچستان ایران به دلیل نبود شغل،از سر ناچاری و جهت تامین معاش خانواده خود اقدام به مبادله کالا و مواد غذایی(که از سوی دولت قاچاق نامیده می شود) با همزبانان بلوچ خود در بلوچستان پاکستان میکنند.
اما نیروهای مرزبان ایران همواره بسوی این افراد غیرمسلح تیراندازی کرده و اقدام به کشتن و زخمی کردن آنان میکنند که این امر موجبات نارضایتی مرزنشینان بلوچ را فراهم آورده هست مردم مرزنشین بلوچ می گویند اگر شغل و منبع درآمد دیگری برای آنان ایجاد می شد آنان مجبور نمی شدند برای تامین مخارج خود و خانواده شان زندگی شان را به خطر بیاندازند.
در بلوچستان نه شغل و نه امنیت شغلی وجود دارد و حمل مواد سوختی و وارد کردن شیرخشک، برنج و چای و دیگر مایحتاج روزانه از مرز پاکستان شغلی دیگر وجود ندارد. روزانه چندین هزار خودرو به دو سوی مرز در حال رفت و امد هستند که میتوان گفت کلیه اقتصاد بلوچستان و مایحتاج ملت بلوچ از طریق همین مبادلات مرزی تامین میشود.و این در حالی است که همین کوره راه زندگی و رزق در بلوچستان غیرقانونی و به عنوان قاچاق از آن یاد میشود و این در حالی است که هیچ گونه شغلی دیگر در بلوچستان برای ملت بلوچ و یا هیچ گونه جایگزینی دیگر برای جذب جوانان بلوچ وجود ندارد.و کلیه ادارات و شغلهای دولتی و ازاد در بلوچستان در دست غیربومیان و زابلی ها می باشد. و در این میان روزانه بیش از چند تن از جوانان بلوچ کشته و زخمی و سرمایه های آنان نذر آتش و یا بلوکه میشوند که این مسئله خود به خود بر فقر بیکاری بیشتر منجر میشود.
رژیم دست کلیه بلوچها را از اداره امور در بلوچستان کوتاه و در این میان کلیه کوره راههای زندگی را غیر قانونی اعلام کرده است و این در حالی است که هیچ گونه شغلی در بلوچستان برای فرزندان بلوچ وجود ندارد.اگر شغل و امنیت شغلی در یک جامعه وجود داشته باشد آنگاه میتوان به شغلهایی مانند حمل مواد سوختی و وارد نمودن چند کیسه برنج و شکر که بصورت غیرقانونی وارد میشود مهر قاچاق زد . مردم بلوچ از سر ناچاری و در جهت تامین نیازهای سخت زندگی مجبور هستند به هر آب و آتشی بزنند تا بتوانند زنده بمانند و زندگی کنند .
سازمان جیش العدل در این راستا بار دیگر به نیروهای جنایت کار رژیم هشدار می دهد که دست از ظلم و جنایت بر علیه ملت مظلوم بلوچ بردارند و حاکمیت بلوچستان را به ملت بلوچ واگذار بنمایند در صورت دست نکشیدن از ظلم و جنایت و عدم واگذاری حاکمیت با مقاومت بیشتر روبرو خواهند گشت.و از جوانان بلوچ و اهل سنت می خواهیم در راه رسیدن به حاکمیت و امنیت راه دفاع و مبارزه را در پیش گیرند .و سازمان جیش العدل حامی و همراه شما در این مبارزه برای نجات است.