وضعیت نامناسب زندانیان اهل تسنن در زندان رجایی‌شهر کرج

7123کوردستان میدیا: بیش از ١٧٠ شهروند اهل تسنن ایرانی که ٢٠ نفر از آنان با حکم محاربه به اعدام محکوم شدەاند در زندان‌رجایی شهر محبوس هستند و در وضعیتی نامناسب به سر می‌برند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران و به نقل از یک منبع مطلع، ٢٠ تن از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی‌شهر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدەاند و این افراد روزانه به دلیل اعتقاد دینی خود مورد آزار و اذیت ماموران زندان قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی این زندانی، اکثر این زندانیان در زیر شکنجه‌های سخت، مجبور به پذیرفتن اتهام خود شدەاند و حتی شماری از آنان به دلیل شدت شکنجه‌ها، در جلو دوربین اعتراف نمودەاند که قصد داشتەاند یکی از شخصیت‌های نظام را ترور کنند.

هم‌اکنون بیش از ١٧٠ زندانی اهل تسنن از شهرهای سنی‌نشین ایران همانند کُردستان، کرمانشاه، ارومیه و .. در این زندان به سر می‌برند و حتی شماری از آنان دادگاهی برایشان تشکیل نشدە است و در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

نزدیک به ٢٠ تن از این زندانیان به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گرو‌ه‌های مخالف رژیم” به اعدام محکوم شدەاند و روزانه مورد بی‌حرمتی و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش‌ها، نزدیک به ٧٠ تن از این زندانیان دانشجو هستند که بیشتر آنان اهل استان ارومیه می‌باشند.

برخی از گزارشات حاکی از آن هستند که هم‌ اکنون در ایران نزدیک به ٢٧٠ زندانی اهل سنت در زندان‌های سنندج، همدان، رجایی‌شهر، قزل حصار و … وجود دارند که به خاطر اعتقاد دینی خود در حبس بسر می‌برند.

زندانیان اهل تسنن زندان رجایی‌شهر در بند دهم به سر می‌برند و اجازەی هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی نداشته و از امکانات بسیار کمی برخوردار می‌باشند و همواره با اعتصاب توانستەاند وسایل لازمه را از مسئولین دریافت نمایند.