اسیدپاشی به پزشک کُرد بیمارستان ضیائیان تهران

2335923363آژانس کُردپا: مدیر یک بیمارستان آموزشی ـ درمانی در تهران از سوی دو فرد اسیدپاش مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دو نفر راکبین یک دستگاه موتور سیکلت به دکتر سیامند انوری، قائم‌مقام “بیمارستان ضیائیان” حمله کرده و با پاشیدن اسید، از ناحیه دو چشم به وی آسیب رساندند.

این حادثه مقارن ساعت ٢١ روز گذشته و در حوالی “میدان ونک” روی داده است.

خبرنگار کُردپا در تهران اعلام کرد: دکتر انوری از کُردهای مهاباد و مقیم پایتخت می‌باشد که اسیدپاشی شب گذشته موجب گردیده ایشان به بیمارستان “فارابی” جهت مراقب پزشکی منتقل شود.

وی بیشتر مدیر عامل هلال‌احمر استان کُردستان بوده است.

دکتر سیامند انوری، قائم‌مقام بیمارستان ضیائیان
گزارش ارسالی حاکی از آن است که چشم راست دکتر سیامند کمتر آسیب دیده اما مداوا و معالجه‌ی چشم چپ ادامه دارد و صورت ایشان نیز دچار آسیب‌دیدگی کمتری شده.

رسانه‌های حکومتی در ایران به نقل از فرمانده انتظامی تهران گزارش دادند که بررسی موضوع و دستگیری اسیدپاشان را در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

بیمارستان ضیائیان تهران، یک مرکز آموزشی-درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در نزدیکی “میدان ابوذر” در جنوب غربی تهران واقع شده است.

حمله با اسید به رئیس بیمارستانی در تهران در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان در اصفهان، کرمانشاه و یا حملات مشابه در شهرهای دیگر به طور گسترده‌ای بازتاب پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران، گفته است که از ابتدای امسال میانه آبان‌ماه گذشته، ۳۱۸ مورد اسیدپاشی صورت گرفته است.