تداوم بازداشت و بلاتکلیفی توماج صالحی در زندان دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی علیرغم گذشت ۱۳ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، توماج صالحی در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای صالحی به هرانا گفت: “صورت توماج به دلیل ضرب و شتم صورت گرفته در زمان بازداشت، دچار آسیب شده است. بطوری که یکی از چشم های وی ورم کرده و صورت او نیز دچار کبودی شده است. این امر افزایش نگرانی اطرافیان وی را در پی داشته است.”
آقای صالحی در تاریخ نهم آذرماه در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

چندی پیش مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای آقای صالحی قرار بازداشت موقت صادر شده است، اعلام کرد: آقای صالحی بعد از آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت که دادسرا این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد. همچنین قرار پرونده پیشین وی نیز تشدید شده است.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

در تیرماه سال جاری، توماج صالحی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور، محروم از تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی و همچنین دو سال حضور الزامی در دوره‌ های مدیریت رفتار و مهارت دانش، محکوم شد.

در تاریخ بیست و هفتم آبان ۱۴۰۲،نهایتا وی با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

امیر رئیسیان پیشتر در گفت‌ و گو با شبکه شرق، اعلام کرد: “در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد. توماج صالحی شامل بخشنامه عفو اعلامی است و باید بدون وثیقه پرونده مختومه می شد.”

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که در پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۹/۲۲