١٢ جوان از سقز و مهاباد به گروه «دولت اسلامی» پیوستند

24473طی مدت اخیر با افزایش فعالیت‌گروه‌های تندرو اسلامی در کُردستانات، یک جوان مهابادی و ١١ جوان اهل سقز به گروه «دولت اسلامی» ملحق شدند.

آبشار سنه … به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دو هفته‌ی قبل یک جوان ٢١ ساله به نام ایوب شریفی اهل مهاباد به نیروهای داعش محلق شده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: ایوب فرزند رحمان و اهل مهاباد و ساکن محله «بری شیلانان» بیش از دو هفته می‌باشد به نیروهای داعش پیوسته است.

در همین رابطه، صفحات فیس‌بوکی وابسته به داعش منتشر کرده‌اند که طی چند روز گذشته ١١ جوان کُرد اهل سقز به نیروهای داعش در عراق ملحق شده‌اند.

طی مدت اخیر، شماری از جوانان کُرد اهل مهاباد به نیروهای داعش ملحق و چهار جوان این شهر به نام‌های»م.ن» ١٦ ساله، «ش.ن» ٢٠ ساله، «ر.س» و رحیم بایزیدی ٢١ ساله در جنگ با پیشمرگه‌های کُردستان کشته شدند.

صحت و سقم این اخبار از سوی خبرنگار و منابع خبری کُردپا در مهاباد تایید شده است.

تلاش‌های داعش برای عضوگیری در میان جوانان کُرد

طی مدت اخیر، چند شهروند اهل مهاباد و روستاهای اطراف آن به همراه خانواده‌هایشان به داعش ملحق شده‌اند.

در همین ارتباط، یک شهروند اهل مهاباد به نام سید صلاح رسول‌دوست به همراه خانواده‌اش به نیروهای داعش در عراق پیوسته است.

به گفته یک منبع مطلع، سید صلاح با برادرش به نام «سید. ج» مشغول کار سفیدکاری و گچ‌کاری ساختمان‌ها بوده که سید صلاح و برادرش قول داده بودند که با تشکیل زندگی مشترک به نیروهای داعش ملحق خواهند شد.

یکی از ساکنین روستای «قوزلوی»: جای تعجب است که نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران اعضای این گروه در کُردستان ایران را تحت فشار قرار نمی‌دهند
همچنین یکی از ساکنین روستای «قوزلوی» از توابع مهاباد به خبرنگار کُردپا اعلام کرده بود: «قاسم توره» به همراه برادرزاده‌اش به نام چیا ٣٠ ساله به منظور «جهاد و هجرت» به نیروهای داعش در عراق پیوسته‌اند.

این منبع افزود: همسران و فرزندان این دو شهروند اهل روستای «قوزلوی» نیز طی روزهای اخیر به نیروهای دولت اسلامی ملحق شده‌اند.

به گفته این منبع، قاسم و چیا قبل از پیوستن به نیروهای داعش گفته بودند که به شهر موصل تحت حاکمیت «دولت اسلامی» مهاجرت می‌کنند.

مختار هوشمند، فعال سیاسی کُرد و آگاه به مسائل اسلام سیاسی، بااستناد به رسانه‌های وابسته به داعش، شمار کُردهای اهل کُردستان ایران عضو داعش را بیش از ١٠٠ نفر اعلام کرد.

براساس اطلاعات موجود، اکثر کُردهای که از کُردستان ایران به نیروهای داعش پیوسته‌اند، اهل شهرهای مهاباد، سقز، جوانرود، بوکان و مریوان می‌باشند.
گفته می‌شود، اکثر افراد پیوسته به نیروهای داعش، همسران خود را نیز به‌گروه داعش ملحق کرده‌اند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره به خبرنگار کُردپا گفت: اکثر این جوانان از مرزهای حاجی عمران، پرویزخان و مناطق خانقین به بهانه اشتغال به اقلیم کُردستان وارد و سپس به مناطق تحت حاکمیت گروه «دولت اسلامی» مهاجرت می‌کنند.

این منبع افزود: «جای تعجب است که نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران اعضای این گروه در کُردستان ایران را تحت فشار قرار نمی‌دهند».

به گفته این منبع، یک فرد تندرو مذهبی به نام «ر.ف» جوانان مهابادی را به پیوستن به گروه داعش تشویق می‌کند.

گروه «دولت اسلامی» یکی از رادیکال‌ترین گروه‌های بنیادگرای اسلامی در خاورمیانه قلمداد می‌شود که با هدف «تغییر نقشه منطقه خاورمیانه و اسلامی کردن» آن فعالیت می‌کند.