دادگاه تجدیدنظر؛ محسن عمرانی به ۶ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حکم یک سال حبس محسن عمرانی، عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان بوشهر توسط دادگاه تجدیدنظر این استان، به شش ماه حبس کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محسن عمرانی، فعال صنفی معلمان توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، شعبه پنجم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر حکم یک سال حبس آقای عمرانی را به شش ماه حبس کاهش داده است.

آقای عمرانی چندی پیش توسط شعبه دادگاه انقلاب بوشهر از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شد. انتشار مطالبی در فضای مجازی از مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند عنوان شد.

جلسه دادرسی به اتهام این شهروند در تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود. پیش از نیز جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهام آقای عمرانی برگزار شده که به دلیل وجود نقص، پرونده به دادسرا بازگردانده شده بود.

آقای عمرانی در مهر ماه سال گذشته در پرونده ای دیگر به همراه سه عضو دیگر هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر، به تحمل دوران حبس و دیگر مجازات ها محکوم شدند. آقای عمرانی در این پرونده به دو سال حبس تعزیری، مصادره اموال توقیفی به نفع دولت و سه سال ممنوعیت فعالیت آموزشی در محیط های علمی محکوم شده است.

در بهمن ماه ۱۴۰۱، او با گشایش پرونده قضایی دیگری نیز مواجه شده بود. وی در نتیجه دادرسی به این پرونده به دلیل شرکت در تجمعات صنفی معلمان به پرداخت دوازده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. آقای عمرانی و دو متهم دیگر این پرونده نهایتا در دادگاه تجدیدنظر این استان از اتهام انتسابی تبرئه شدند.

محسن عمرانی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۶/۱۵