مرگ یک متهم در بازداشت پلیس گیلانغرب/ دادستان: “متهم حین انتقال بدحال شد و جانباخت”

خبرگزاری هرانا – دادستان گیلانغرب در استان کرمانشاه از مرگ یک مظنون به قتل حین انتقال به پلیس آگاهی در روز گذشته خبر داد. این واقعه تنها چند روز پس از انتشار خبر مرگ محمد میرموسوی بر اثر «ضرب و شتم شدید» در بازداشت پلیس لاهیجان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، دادستان گیلانغرب طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک متهم دیگر در زمان بازداشت، جان خود را از دست داده است.

به گفته سعید خدرویسی، این فرد که مظنون اصلی به قتل عمدی یکی از شهروندان بود، در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور با تصمیم مقام قضایی و صدور قرار تأمین کیفری مناسب به پلیس تحویل داده شد.

خدرویسی بدون اشاره به هویت فرد جانباخته، مدعی شد که وی روز گذشته ۱۴ شهریور ۱۴۰۳، حین انتقال برای بازجویی “دچار بدحالی شد و تلاش مأموران و اورژانس برای احیای وی نتیجه‌ای نداشت و او جان خود را از دست داد.”

دادستان گیلانغرب در ادامه این ادعاها گفت که “ظاهر جسد فاقد آثار ضرب و جرح بوده و موضوع شکنجه منتفی است.”

وی همچنین افزود که اظهار نظر نهایی در خصوص علت مرگ براساس نظریه پزشکی قانونی و تعیین علت نامه فوت اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است در سال‌های اخیر موارد متعددی از مرگ مشکوک یا قتل شهروندان در بازداشتگاه‌های پلیس یا نهادهای امنیتی و قضائی منتشر شده است که در اکثر موارد تحقیقات صورت گرفته منجر به شناسایی خاطیان یا برخورد با مقام مسئولی نشده است.

در آخرین مورد، محمد میرموسوی بر اثر «ضرب و شتم شدید» در بازداشت پلیس لاهیجان جان خود را از دست داد. فرماندهی انتظامی ایران در اطلاعیه‌ای “عدم کنترل خشم و احساسات” توسط عوامل پاسگاه را از دلایل ضرب و شتم و مرگ میرموسوی در زمان بازداشتش اعلام کرد.

خبرگزاری هرانا- ۱۴۰۳/۰۶/۱۵